Grupa LEGO opublikowała podsumowanie swoich wyników finansowych za 2023 rok. Dane w raporcie obejmują okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku. Link do źródłowego raportu znajdziecie TUTAJ.
Artykuł ten jest bazowany właśnie na powyższym raporcie!
Skrót informacji:
- Przychody Grupy LEGO wyniosły 65,9 miliarda DKK (co daje 2% zysk w porównaniu do 2022r.)
- Sprzedaż konsumencka wzrosła o 4%
- Firma osiągnęła lepsze wyniki niż obecnie znajdujący się w kryzysie rynek zabawek.
- Zysk operacyjny wyniósł 17,1 mld DKK w porównaniu z 17,9 mld DKK w 2022 r.
- 60-procentowy wzrost wydatków na inicjatywy proekologiczne w 2023 roku.
Spadek Zysków
Zysk operacyjny Grupy LEGO w 2023r. wyniósł 17,1 miliarda DKK i był o 5% niższy w porównaniu z 2022 rokiem ze względu na przyspieszone wydatki na inicjatywy strategiczne i zmiany kursów walut obcych. Jednak zrównoważone zostało to poprzez wzrost sprzedaży konsumenckiej (a więc de facto sprzedaży klocków), która wyniosła 4% (w 2023r.) w porównaniu do danych z 2022 r.
Inwestycje
Zysk operacyjny Grupy LEGO w 2023r. wyniósł 17,1 miliarda DKK i był o 5% niższy w porównaniu z 2022 rokiem ze względu na przyspieszone wydatki na inicjatywy strategiczne i zmiany kursów walut obcych.
Jednym z powodów tych zmian są ostatnie intensywne inwestycje Grupy, obejmujące budowę dwóch nowych fabryk (w USA i Wietnamie) oraz rozbudowę istniejących już inwestycji.
Do tych kluczowych możemy zaliczyć:
- Otworzenie w 2023r. 147 nowych sklepów marki LEGO, oraz zmiana programu LEGO VIP na LEGO Insiders.
- Zwiększenie produkcyjnych możliwości w swoich fabrykach na Węgrzech, w Meksyku i Chinach oraz postęp w budowie dwóch nowych fabryk w Richmond w Wirginii w USA i Binh Duong w Wietnamie.
- Powiększenie zespołu ekspertów cyfrowych firmy o 27% w porównaniu z 2022 rokiem.
Najpopularniejsze Serie
Tutaj tradycyjnie od paru lat, praktycznie bez zmian. Na rynku królują serie: Star Wars, Icons, Technic, City oraz Harry Potter. Brakuje jednak serii Friends, która wypadła z zestawienia!
Budowanie zrównoważonej przyszłości
Grupa LEGO zwiększyła wydatki na inicjatywy środowiskowe o 60% w 2023 r. w porównaniu z 2022 r., a do 2025 r. planuje podwoić swoje roczne wydatki w porównaniu z rokiem 2023.
Firma poczyniła dalsze postępy w wysiłkach na rzecz zapewnienia bardziej zrównoważonych produktów LEGO, włączając wprowadzenie toreb papierowych do zestawów i zwiększenie wykorzystania bardziej zrównoważonych surowców. W 2023r. 18% wszystkich zakupionych żywic zostało certyfikowanych zgodnie z zasadami bilansu masy, co przekłada się na szacunkowo średnio 12%. źródeł odnawialnych. W roku 2024 planuje się dalsze zwiększanie ilości kupowanej żywicy bilansowej.
Choć niestety mogliśmy zaobserwować także lekki spadek jakości wykonywanych klocków.
Mimo wszystko, w obecnych czasach marka radzi sobie bardzo dobrze, a kryzys dotykający obecnie branżę zabawkarską, jest jej chwilowo niestraszny!
A wy co sądzicie o obecnych wynikach LEGO?